Kunnen al je werknemers terecht bij een klachtregeling?

Dat is maar helemaal de vraag. Het kan best zo zijn dat een klachtregeling waarbij je aangesloten bent, bepaalde werknemers uitsluit. Bijvoorbeeld omdat de klachtregeling alleen ter beschikking staat aan werknemers van een bepaalde werkgever.

Als je met ons in zee gaat, moeten de second-opinionwerknemers bij een klachtregeling van jou terecht kunnen. Dat kan de MEDiX-klachtregeling zijn, maar ook een andere.

Je kan als bedrijfsarts dus met MEDiX twee soorten afspraken maken. Beide liggen in mekaars verlengde, maar zijn niet aan mekaar gebonden.
Je kan met ons een afspraak maken over de klachtenregeling (1) en/of je maakt met ons een afspraak over je bereidheid als second-opinion-bedrijfsarts te functioneren (2).
Voor beide diensten ben ik bezig een overeenkomst op te stellen.

Ik ben druk bezig om deze site te maken, maar dat is niet eenvoudig omdat ik de meeste zaken wil automatiseren. Vandaar dat ik deze, tijdelijke, site opgezet heb om je vast een idee te geven waar ik mee bezig ben.

Deze klachtregeling staat open voor alle werknemers die je in zorg krijgt of die je beoordeelt: niet alleen de werknemers die je via MEDiX als second-opinionbedrijfsarts onder je hoede krijgt.

Het kan zijn dat je nu onder verschillende klachtregelingen valt.
De werknemer bepaalt welke klachtregeling hij of zij wenst te gebruiken. Het enige dat MEDiX stelt voor zijn second-opinionwerknemers is dát ze, onverhoopt, bij een klachtregeling terecht kunnen.